CASE STUDY: Andělská spolupráce


„Vše má svůj čas a dlouhodobá spolupráce přináší ovoce. Je to ale možné jen díky čtyřem pilířům – baví to mne, baví to Veroniku, důvěřujeme si a já jsem připravený ji naslouchat. Ten poslední pilíř je základ. Moje rada? Udělejte totéž. Ve vlastním zájmu.

Jaroslav Nedvěd, majitel kanceláře RE/MAX Anděl


„Baví mě dělat věci, které mají smysl. Nejen teď, ale i v budoucnu. Když společně vidíme výsledky, je snazší pochopit, že online je fungující cestou, kterou má smysl začlenit do firemní strategie.

Veronika Třasáková, jednatelka společnosti Minya

Online nábor v realitách? Funguje!

Málokdo by před lety řekl, že právě online svět bude pro práci realitních kanceláří, které prodávají fyzické nemovitosti ve fyzickém skutečném světě, hrát takovou roli. Především pak v otázce náboru nových makléřů. Ale také v celkové prezentaci, která pomáhá utvářet důvěru zákazníků. Pravda je taková, že online tu hraje roli velkou. A jde o kanál, který je velmi úspěšný.

Na počátku bylo…

…jen přání. Realitní kancelář, která hledala cesty, jak být nejlepší. Společnost Mynia, která věděla jak na to. Setkání, které přineslo poznání, že to je cesta dobrá a důvěra, která obě strany posunula výrazně dopředu.

Realitní kancelář RE/MAX Anděl funguje od roku 2013 pod ochrannými křídly zkušeného realitního profesionály Jaroslava Nedvěda. Ten se pro značku RE/MAX rozhodl také proto, že mu dávala možnost si svůj byznys řídit s notnou dávkou individuálnosti. A právě tu potřeboval. „Pracovně jsme se potkali už v roce 2011, kdy Jaroslav teprve pomalu poznával svět onlinu. Tehdy byl ale ještě online v segmentu realitních kanceláří tak trochu v plenkách a řada podnikatelů kolem něj spíš jen nesměle přešlapovala,“ vysvětluje Veronika Třasáková, jednatelka společnosti Mynia. Pomohla Jaroslavovi pochopit zákonitosti online světa a o dva roky později se opět potkali, aby převedli vize do reality.

„Začali jsme pozvolna, nejprve jsme zkusili jen malý web, který nabízel makléřům provizní kalkulačku,“ přibližuje začátky spolupráce Jaroslav Nedvěd.  Fungovalo to a tak už společně o rok později postavili velký web www.remaxandel.cz. „Stavím velkou a silnou kancelář a mám jasné vize. Souvisí s tím nutnost neustále přemýšlet, jak na to a v online jsem viděl cestu s velkým potenciálem. Spolupráce s Veronikou tu sehrála velkou roli – trpělivě mi vysvětlovala, jak na to a ukazovala možnosti, o kterých jsem netušil,“ říká šéf prosperující realitní kanceláře.

Spolupráce začala pozvolna a s nízkým rozpočtem, postupem času ale bylo Jaroslavu Nedvědovi jasné, že to byla trefa do černého. „Dnes jsme myslím na špici toho, co se dá v našem segmentu realizovat. A nemyslím jen úspěšnost v rámci sítě RE/MAX ČR,“ pochvaluje si. Primárně jde totiž o veškerou online prezentaci, dosah, viditelnost a neustále rostoucí počet reakcí. V neposlední řadě je jejich online marketing inspirací nejen kolegům ze sítě, ale i těm od konkurence.

Proč to funguje?

Obě strany spolupráce baví. Obě strany hledají aktivně možnosti, jak se posunout dál. A obě strany ctí ve spolupráci důvěru. Najít důvěryhodného partnera je totiž v byznysu docela oříšek, pokud se to povede, jste na půlce cesty k cíli. „Věříme si a já jsem připravený Veronice naslouchat,“ říká Jaroslav Nedvěd a doplňuje, že právě schopnost naslouchat je klíčová proto, aby to celé fungovalo. „Pokud se vám někdo snaží jen nacpat službu nebo produkt, rychle z toho vycouvejte. Druhá strana vám musí rozumět a chápat, co pro svůj byznys potřebujete. A to není běh na krátkou trať, tady se vyplatí spolupracovat dlouhodobě,“ dodává Jaroslav. Základ je sdílení informací a všeho, co se ve firmě aktuálně děje. Jak žijí makléři, s čím bojují, co se jim daří – to jsou všechno věci, které s Jaroslavem Veronika sdílí a může tak lépe pochopit, co firma potřebuje a přicházet s návrhy, jak toho dosáhnout.

Co spolupráce zahrnuje?

Na počátku byl mikro projekt s provizní kalkulačkou za nejnižší možný rozpočet. V roce 2013 procházel RE/MAX řadou změn a zasekl se i nábor nových makléřů z personálních portálů. Přišel čas na nové nápady, opuštění stereotypů a odvaha to zkusit. Jaroslav se rozhodl vybudovat andělský web www.remaxandel.cz, který je hlavní prezentací kanceláře a také rozcestníkem pro nové makléře. A významně pomáhá budovat image kanceláře. K základnímu webu přibyla landing page pro kontinuální kampaně www.chcibytandel.cz a blog www.vasrealitniandel.cz, který přibližuje lidem práci kanceláře i jednotlivé makléře a slouží rovněž pro nábor nových realitních „andělů“.  Přidala se správa webu, odstartovaly kampaně, jež zahrnují bannery, PR články, rozhovory i blogy. Budget na spolupráci se adekvátně navýšil, výsledky totiž přicházejí a dávají smysl. „Přidáváme další komunikační linie, je jasné, že to má smysl, i když není efekt okamžitý. Vidím ovoce, které sklízíme a je to hodně šťavnaté,“ říká Jaroslav Nedvěd.

Přehled jednotlivých projektů: www.remaxandel.cz, www.chcibytandel.cz, www.vasrealitniandel.cz

Bez čísel by to nebylo ono

Nábor nových makléřů:

2013 2018
8 30 makléřů (+ 10)

RE/MAX Anděl disponoval v roce 2013 osmi makléři. V říjnu roku 2018 jich bylo 30, přičemž má kancelář sedm asistentů makléřů, lektorku a osobní asistentku. „Cílem je udržet v jedné z největších RE/MAX franšíz v Čechách neformální atmosféru, smysl pro humor a pozitivní mysl,“ říká Jaroslav Nedvěd. I díky online aktivitám se to daří.

Jaký kanál je pro nábor makléřů klíčový?

Dříve přicházeli noví makléři na 98 % z inzerce. Postupem času nabíral na obrátkách online, od ledna do října 2018 tvořily aktivity společnosti Mynia už 33% podíl. To v praxi představovalo 40 nových kvalitních leadů, potenciálních makléřů. „Neustále to roste, pro srovnání – v roce 2017 činil podíl nových makléřů přes společnost Mynia 17 %,“ přibližuje výsledky Jaroslav Nedvěd.

Data za období leden – říjen 2018

Graf: Obrat kanceláře RE/MAX Anděl (2011 – 2017)

Andělské kanceláři se daří. Od roku 2013, kdy do svých aktivit zapojila mimo jiné právě i online, jde obrat kanceláře strmě vzhůru.